lördag 2 september 2017

bokhösten smyger - nej, väller igång!


Förra helgen var det besök på Louisiana Lit (jag bloggade förstås ...) och babelpremiär från samma ställe, i torsdags avslöjades gästerna på Stockholm Lit och idag Lundströms. Bokhösten smyger sig inte på, den väller in! Så gör också mina recensionsexemplar och jag önskar att jag hade kunnat läsa hela dagarna och blogga hela nätterna om det jag läst. Tyvärr har en envis krämpa och mycket arbete så här i skolstart sinkat mig. Håll ut, snart kommer det texter om de dagsaktuella romanerna som ligger på mitt skrivbord och väntar. Ska bara ... 

Lyssande på Lundströms idag och blev riktigt glad över att intervjun med Jonathan Safran Foer fick lov att ta såpass mycket plats. Ibland kan programmen blir snuttiga och härligt då att vila i en och samma intervju. Kanske var det för att jag läst boken Här är jag och skrivit om den i flera omgångar under sommaren som jag uppskattade samtalet så mycket, kanske var det för att jag missade hans besök i Göteborg förra veckan eller så var det helt enkelt för att det var ett varmt, mänskligt och samtidigt intellektuellt utbyte av tankar som man kan ta till sig oavsett. Önskar fler sådana intervjuer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!