tisdag 23 april 2013

#jagälskarböcker

Inspirerad av Feelgoodbibliotekarien  har klass 3A funderat över böcker idag.

Jag älskar böcker för att
- man kan ta reda på fakta
- för att dom är roliga
- de tar med en till nya platser
- för dom har humor
- för att djur är spännande
- man kan lära sig om djur
- böcker lär mig saker i faktatexter
- de ger fokus
- man kan lära sig olika språk
- dom är läskiga
- för man blir bra på att läsa
- för man kan resa till andra århundraden

och för att de låter mig leva en annan människas liv. 

Välkomna till klassens bokblogg Bokpuffarna!

6 kommentarer:

  1. Åh vad glad jag blir! Verkligen bra tänkt! Om jag gick i skolan skulle jag vilja ha dig som fröken!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Vi gick till bibblan, gjorde boktips, visade böcker och bloggade också.

      Radera
  2. Underbart fina tankar. Jag önskar att du vore min dotters fröken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina ord från dig, jag tror själv inte att jag ens ska vara fröken längre. Alldeles för lite fokus på undervisning :-(

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!