onsdag 22 februari 2012

jag säger bara Kulturen

Tänk vilken tur jag har som har en dotter i Lund, då kan jag smita in på Kulturen fler gånger! I söndags såg vi en liten del av allt spännade som husen hade att visa och jag blev riktigt imponerad över kombinationen av kulturhistoriska samlingar och konsthantverk. De har duktiga museipedagoger där i Skåne, det må ja säj!

Jag gick dit för att se Strindberg i fotokonsten men så långt kom jag inte, mängder av annat spännade kom i vägen som Popstad Lund, Kina mitt i världen och  Metropolis. Framför kulturpelaren som så vackert utformat visar Lunds utveckling blev jag stående länge. Ett konstverk av Torsten Treutiger från 1959 som jag hade hoppats att hitta någon bra bild på. Får återkomma med den...

Så värt ett besök!

6 kommentarer:

  1. Ja, det är ett härligt ställe att komma till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste inte hur härligt! Ska verkligen besöka igen.

      Radera
  2. Jag har knappt varit där. Fast jag har bott i Lund, eller kanske är det därför.

    SvaraRadera
  3. Åh, det var så länge sedan man var på Kulturen. Och nu när jag har flyttat från Malmö är det ännu mer sällan. :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte det var väldigt fint, ser fram emot att strosa där i sommar!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!