måndag 24 juli 2017

national gallery och fika



Stort och pampigt konstmuseum har de i Dublin och vi gick en sväng. Mest av allt är det ju 1900-talskonst som intresserar mig men vi fick se en hel del mörkt, murrigt och holländskt också. Rembrandt var väldigt vacker och ovanligt med en nattbild. Finast enligt min smak var en målning av Emil Nolde och en av Matthew Smith. En balja kaffe på det och två crumpets med sylt så var jag nöjd. 



Så fräcka anteckningsböcker formade som bokstäver - det är en idé som jag ska ta med mig i mitt yrke. Visst kan man tillverka små skrivhäften i form av bokstäver ...

Bokstavligen en balja kaffe!


Det var tusenskökornas tid i Dublins parker.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!