tisdag 16 augusti 2016

några deckarfavoriter ...

Så ja, imorgon drar Crimetime igång och nej, jag ska fortfarande inte åka dit. Snullet, trist, tråkigt är det men det går ju bara inte när man är lärare att vara ledig i terminsstarten. Men för att ändå var med på ett hörn så tänker jag mig att jag börjar med att göra en liten lista över de några av dedeckare som jag läst vars författare kommer. (Enbart så att jag kan gräma mig ordentligt :-( ). Några av de böcker som jag läst och gillat det senaste är:

Tiggaren av Sofi Sarenbrant
Midnattsflickor av Jonas Moström
Störst av allt av Malin Persson Giolito
Smultron, bröllop och döden av Kristina Appelqvist
Det andra ansiktet av Mari Jungstedt
Tre minuter av Roslund/Hellström
Prio ett av Emelie Schepp
Vågspel av Ann Rosman
Utmarker av Arne Dahl
Rädslans fångar av Anna Jansson
Generation Loss av Elizabeth Hand
Små svarta lögner av Sharon Bolton
De underkända av Hjorth/Rosenfeldt
Mästare, väktare, lögnare, vän av Christoffer Carlsson

och på bloggen finns typ 250 recensioner till om deckare jag läst och gillat (och några som kanske inte passade mig). Välkommen att klicka på min kategori deckare!

Imorgon återkommer jag med en text om Håkan Nessers senaste. Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!