tisdag 23 augusti 2016

bokbubblarnas bästa ...


I veckans utmaning inne på Kulturkollo så efterfrågar vi böcker, låtar, filmer eller Tv-serier som passar extra bra att prata om. I en cirkel, vid fikabordet på jobbet eller med goda vänner. 

I vår bokcirkel som heter bokbubblarna så har vi haft några böcker som vi diskuterat flitigare än andra. En av höjdarna var Fyren mellan haven. Hausfrau var också en sån där bok vi hade mycket att prata om när vi sågs och roligast är förstås om vi inte alla tycker likadant så att det blir lite diskussion. Ett roligt sätt att läsa är "bok å bio" som vi ordnat några gånger. Då läser man boken innan, sen går vi på bio tillsammans och så fikar man efteråt för att prata om alltsammans. Det borde vi göra fler gånger!

5 kommentarer:

  1. Håller med, mer Bok&Bio för folket! Och två bra exempel du fick till där - dem gillade jag ju ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag började på Fyren mellan haven tidigare i sommar men av någon anledning fastnade jag inte. Oklart varför för jag gillade den verkligen, men jag kände att jag körde fast! Ska göra ett nytt försök, dock.

    Hausfrau var fantastisk. Den har inte blivit cirkelbok i någon av mina cirklar ännu, men jag lever på hoppet!

    SvaraRadera
  3. Två böcker som jag har på min nyfiken-på-lista :)

    SvaraRadera
  4. Fyren mellan haven vill jag verkligen läsa. Och sedan se filmen.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!