onsdag 22 juni 2016

en magisk källa?

Om jag igår sa att jag tyckte mig befinna mig i Midsummer Muders så hamnade jag idag i ett Ruthmysterium av Elly Griffiths. Ångan låg tät från det gröna vattnet, Minervas guldmask och diverse annat direkt från utgrävningarna gjorde att fantasin gick igång. Bath har fått sitt namn efter de underjordiska varma källor som springer upp här. Källornas vatten har dyrkats i långa tider och både kelter, romare och kristna har förlagt tempel i närheten av källorna. Bath Abbey är en magnifik katedral och badanläggningen precis bredvid är ett mycket fint museum med lämningar som är 2 000 år gamla. Gratis audioguider med mängder av spännade fakta. Positivt överraskad!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!