måndag 15 juni 2015

nu bubblar vi om Tionde gåvan

Den tionde gåvan  är den svenska titeln på Jane Johnsons romantiska roman som utspelar sig i två tider. Nutid och 1600-tal förenas genom en bok om broderier och Cornwall. Jag själv blev positivt överraskad av den här romanen men alla bokbubblare var inte lika sålda på den. Det som vi alla gillade var hur de två berättelserna snyggt tvinnas samman och hur de båda kvinnornas liv kommenterar varandra. Medelbetyget blev ändå en trea, trevlig läsning och helt OK underhållning för stunden. Jag hade väntat mig en mer förutsägbar historia och särskilt delarna som handlade om den gamla broderiboken som den unga kvinnan Cat Treganna skriver dagbok i gillade jag. Sedan är jag intresserad av konsthantverk och drömmer om en resa med tåg till Penzance så förutsättningarna finns helt klart.

Vi bestämde oss för att ta sommarlov och nästa gång vi ses så ska vi dricka afternoon tea och prata om Kim Gordons Girl in a Band. Jag hörde just ett spännande reportage om henne i Stil. Länkat var det här! 

Min sommarpresent blev två böcker som jag verkligen vill läsa.
Linda hade fyndat på secondhand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!