fredag 24 maj 2013

du lär mig att bli fri - en programpunkt på årets westpride!


Regnbågsflaggorna vajar över staden och festivalen WestPride är i full gång. Otroligt digert program för alla som är intresserade av genusfrågor. Där finns också en programpunkt anordnad av domkyrkan som verkar särskilt spännande. Stadsteatern gästspelar med en förkortad version av föreställningen Du lär mig att bli fri. Jag kan nog inte gå själv men kanske finns där någon intresserad därute? Om en vecka är det dags!

Fredag 31 maj


Kl 17.45 ca DU LÄR MIG ATT BLI FRI




– After Work


Med bubbel, salta pinnar och enkelt tilltugg inför kvällens föreställning.

Kl 18  Det icke tänkbara och det ständigt fruktade


Eva Borgström, visskrivare och lektor i litteraturvetenskap vid Göteborgs universitet,
talar om modern homofobi och om sin pågående forskning,
"Begär mellan kvinnor som motiv i svensk skönlitteratur”

Kl 19  Du lär mig att bli fri


En dramatiserad läsning av valda brev mellan Selma Lagerlöf och Sophie Elkan,
interfolierad med Elfrida Andrées pianotrio i g-moll.
Skådespelarna Guje Palm och Christel Körner.
Trio Netzel: Inga Zeppezauer, violin, Marit Sjödin, cello och Joachim Olsson, piano.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!