tisdag 13 november 2012

tematrio - kläder

Då så är det dags att hitta bra böcker med kläder i titeln. Här får jag tacka Lyran för utmaningen och fundera en stund.

40 piskrapp för ett par byxor är faktiskt den enda bok som jag har skrivit om in mina bloggrullor. Nu är det en fantastiskt viktig självbiografisk bok om en sudanesisk kvinna som kämpar för kvinnors rätt så den får helt enkelt räknas som tre!

PS. Imorgon kommer faktiskt en text om romanen i fyra par skor, så det så!

PPS. Klart jag har läst Torka aldrig tårar utan handskar också. Plötsligt blev det en trio!


10 kommentarer:

  1. Så bra, då fick du ihop det! Men visst var det svårt den här veckan.

    SvaraRadera
  2. Gardell finns med i min trio också. Annars hade jag inte läst dina övriga två!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gardell kom jag på sist fastän det är en så aktuell bok. Tänkte nog inte att varken skor eller handskar var kläder först.

      Radera
  3. Aha, 2 av 3 hade vi samma!
    Ska bli intressant att läsa din text i morgon...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte det var en klurig trio - det var nästan at jag inte kunde komma med den här veckan :-)

      Radera
  4. Torka aldrig tårar tänkte jag inte ens på! Svår vecka, verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det fick bli de som jag kom på. Tur att de var bra böcker annars hade jag fått passa.

      Radera
  5. 40 piskrapp för ett par byxor - mycket obehaglig titel som säkert säger en del om det obehagliga innehållet.
    Gardell tänkte jag inte heller på. Hur är det möjligt? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad att jag läst 40 piskrapp men du har rätt den är delvis obehaglig, Också hoppfull!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!