onsdag 31 oktober 2012

mörka platser - väldigt nästan för läskig för mig

Idag firas Halloween over there och jag kan bidra absolut noll vad gäller skräck och läskigheter i böcker. Jag drömmer lätt mardrömmar om otäckheter jag läst och därför läser jag sällan. En och annan polisdeckare kan slinka igenom, men alltför psykologiska kriminalromaner och ren skräck går oftast bort. Om jag ska läsa så ska det vara riktigt bra. Som Belinda Bauer. Som Gillian Flynn, typ.
Mörka platser är en av de bästa kriminalhistorier jag läst på mycket länge och den utforskar miljöer som jag sällan läser om, det mänskliga psyket och...

Recensionsdatum är först om några veckor. Tills dess läs!

4 kommentarer:

  1. Både Flynn och Bauer är hyllade författare som jag ännu inte läst. Har uppenbarligen några riktigt bra läsupplevelser kvar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, jag är imponerad av dem båda!

      Radera
  2. Hm, riktigt läskig säger du... Men å andra sidan lika bra som Bauer.
    Ja, den står i alla fall högst på min önskelista redan;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Läs. Det enda som är lite jobbigt är ju att man inte kan blunda när det blir för läskigt.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!