lördag 11 augusti 2012

en tripp till Sigtuna?


Sigtuna är inte för mig, jag sparar mig till Louisiana två veckor senare men programmet ser riktigt spännande ut: 

- Bengt Ohlsson, krönikör och författare, aktuell med en bok om Margot Wallström, Margot
- Bodil Jönsson, professor emerita och författare till Tio tankar om tid och När horisonten flyttar sig
- Pelle Sandstrak, en av landets mest eftertraktade föreläsare och författare till Mr Tourette on tour
- Christina Stielli, frilansskribent och författare till Jag älskar dig inte
- Jerker Eriksson och Håkan Axlander-Sundquist, aktuella med boken Pythians anvisningar
- Göran Rosenberg, journalist och författare till boken Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz
- Anders Wijkman, samhällsdebattör och författare till Den stora förnekelsen
- Maja Hagerman, vetenskapsjournalist och författare, föreläser om runskrift
- Magdalena Graaf, bloggare och författare till självbiografin Det ska bli ett sant nöje att döda dig
- Sara Lövestam, krönikör och författare till boken Tillbaka till henne
Marcus Priftis, författare och spoken word-artist
Helena Bross, författare
- Ilon Wikland, illustratör till många av Astrid Lindgens böcker
- Ulf Stark, författare som skrivit många välkända barnböcker, bl a Min vän shejken i Stureby
Bo Ekman, författare, debattör, föreläsare och krönikör
Emma Hamberg och Anette Rosvall, 
bloggare och författare till boken Husmorsorna
Göran Källgården och Eva Emanuelsson, författare
Blå Blixt, poeter
- Sagoläsning med dockspel
- Utställningar om Elsa Beskow, Leif Högström, Margareta Nordqvist, August Strindberg och Tomas   Tranströmer
- Runristare och vikingar på plats
- Filmvisning- An ecology of mind

Är det någon som ska åka? Rapporter önskas, snälla!

2 kommentarer:

  1. Inte jag. Men Bodil Jönsson är min gamla fysiklärare på LTH. :)

    SvaraRadera
  2. Hennes böcker är fina och tänkvärda.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!