söndag 13 maj 2012

jag firar våren tillsammans med fiktiviteter

Helena som skriver på bloggen Fiktiviteter är en av mina bloggidoler, hennes inlägg är alltid läsvärda och hon tipsar ibland om böcker utanför min vanliga komfortzon. Hennes 100-lista är en fin sammanställning över läsvärda titlar och nu har alla chans att vinna valfri bok från den. Klart jag vill tävla, helst av allt skulle jag vilja vinna Sara Stridsbergs Drömfakulteten. Det är en författare som jag inte kommit mig för att läsa trots att hon hyllats hos flera av mina bloggisar. Mitt sommarbokstips till Helena är Snöängel av Anna-Karin Palm. Visserligen utspelar den sig mitt i ett snöigt vinterlandskap månaderna innan palmemordet men jag tror att den skulle passa i en hängmatta. Jag skrev närmast lyriskt i januari:
Jag är mycket imponerad över hur Anna-Karin Palm har komponerat den här romanen. Som ett musikstycke där slingorna vävs om varandra, där bilderna återkommer men i nya variationer och tonerna är klara och spröda. Snöängel är årets första höjdare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!