torsdag 22 december 2011

tematrio - Jullovsläsning

Idag är den första officiella dagen på min julledighet och vad passa då bättre än att planera sin jullovsläsning? Lyran undrar om vi har läst, eller ska ge oss på några tegelstenar under lovet. Jag svarar på fråga A: Jag har läst många bra tegelstenar och på fråga B: Jag kommer inte att läsa en enda tjocktjockis under lovet, några halvisar finns ändå på min lista.

Visst finns där alltså några tegelstenar i min hög, jag ska avsluta 1Q84 triologin med del tre, På flykt från ett sorgebud och De fattiga i Lodz ligger där också men jag tror att The Best of Everything, Empire Falls och ru kommer att bli lästa först. De verkar alla mycket bra. Sedan har jag ett gäng böcker på läsplattan också. Pojkarna, Snöängel och In i Karoo och Bortom. I bokmässehögen ligger Änglarnas sorg så här blir det bara inte några 1000-sidare. Inte en enda, om nu inte tomten kommer med en väldigt lockande förstås. Då revideras planen genast! 

Edit: GP skriver idag om På flykt från ett sorgebud och kallar den i artikeln tegelsten. Om definitionen är böcker runt 700 sidor så ska jag läsa tre... God Läsjul till er alla tegelstensälskare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!