söndag 11 december 2011

SvD hjälper till

i bokdjungeln. Idag kan jag läsa en lång lista i SvD över årets bokklappar. Många av böckerna har jag suktat efter som till exempel Ru, Glashuset, Be för mig i tusen år och Vända blad. Några har jag inte alls hört talas om och fem titlar har både kritikerna på SvD och jag plockat ut. De som vi har gemensamt är:
Grand Final i Skojarbranchen
Frihet
Tretton Timmar
Och i Wienerwald står träden kvar
På flykt från ett sorgebud - text kommer...

SvD hade inte med Korparna på sin lista vilket förvånar mig, det är en av årets läsupplevelser för mig. Tänker att jag läser hyfsat mycket under ett år men av de drygt 100 böcker som SvD väljer ut så har jag då bara läst fem. Det säger en del om den fantastiska stora skatt av bra böcker som finns därute att upptäcka. Svindlande tanke!

Vilka på listan längtar du efter att läsa?

5 kommentarer:

  1. Det tål att funderas på. Jag återkommer.

    SvaraRadera
  2. Grand final vill jag läsa. Och Korparna!

    Ja, det är svårt att fatta hur mycket det finns att välja bland!

    SvaraRadera
  3. @mimmimarie - ja, gör det! Där fanns mycket spännande...
    @Evalinn - jag tror jag måste välja mer selektivt, man jag vill ju alltid läsa allt. Det hinns inte med tyvärr.

    SvaraRadera
  4. Det var många på SvD "lista" som jag inte kände till. Jag blev förvånad över hur många böcker som finns som jag aldrig hade hört talas om.En hel del som jag inte var så intresserad av heller.

    SvaraRadera
  5. Ja, det skulle kunna bli ett inlägg för sig det där med listornas relevans. Hur speglar kritikernas val det som läsarna läser ?

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!