lördag 24 september 2011

släng dig i väggen Dolph

Går på mässgolvet och möter den mänskliga motsvarigheten till Ken - Dolph Lundgren. Uppumpad, solariebränd, blonderad och tillfixad och bakom honom kommer en kvinna i 45-års åldern som försiktigt tar på han arm och nästan svimmar, jag blänger till med budskapet: är du klok eller? Vi tittar alla på varandra och totalt gapskrattar. Jag förundras i mitt stilla sinne över hur starstruck man kan bli...

Några minuter senare hörs ryktet i bokbloggarrummet, han sitter här utanför. Tanig och med stora svarta glasögon, intellektuell styrka istället för muskler och då blir jag starstuck, rejält. Vågar mig fram och frågar om jag kan ta en bild. Den kommer snart!

Ett litet pris utlovas till den kommentar som gissar för vilken manchesterklädd man mina ben viker sig...

Ps. När nu bilden är upplagd och tävlingen slut så kan jag passa på att länka till mina tankar om Freedom och gästbloggare Ms tankar om The Corrections.

Bokmässerapport nummer 11

12 kommentarer:

  1. Är det Rikard Wolff så skäller du upp mot fel träd är jag rädd, men det är min gissning.

    SvaraRadera
  2. Jonathan Franzén, kanske gör han dig knäsvag?

    SvaraRadera
  3. Äsch förresten jag tror som Hermia, och det baserar jag endast på min egna relativa knäsvaghet inför Franzén. Även om Fioretos glasögonbågar imponerar på mig.

    SvaraRadera
  4. Mm tänkte Fioretos först, både bågarna och han själv imponerar..

    SvaraRadera
  5. Mmm, fast hans bågar är väl ngt i stil m vitgräddiga.

    SvaraRadera
  6. Utan att veta hans byxsmak tänkte jag först gissa på Daniel Radcliffe, alias Harry Potter men så läste jag ditt inlägg igen och såg att det var en man du avsåg. Ändrar mig därför och tror som CMO - Richard Wolff, som jag också gillar, skarpt.

    UBO

    SvaraRadera
  7. Hermia! Du känner min smak väl! Trodde aldrig att jag skulle bli så till mig för en kändis och svärmor UBO - det var inte Harry Potter!
    Det kommer ett litet pris vad det lider på posten, kan du mejla mig din adress på anna@joholofsson.se?

    SvaraRadera
  8. Jippi! Jag fattade inte ens det var en tävling - och sådana brukar jag inte vinna! :) Adressen kommer... ha en fortsatt fin mässa - kanske finner du ngn till "idol" i vimlet?

    SvaraRadera
  9. Liten vinst skickad, mina bloggisar var inte lika starstruck som jag. De hade minst lika gärna träffat Harry Potter, det hade varit förtrollande...

    SvaraRadera
  10. Jag hade blivit extremt starstruck om jag varit i bokbloggsrummet när det hände, och jag har som sagt inte ens läst något av honom än...

    SvaraRadera
  11. Dåndimpen var nära, lovar!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!