fredag 2 september 2011

samvetsfråga på bokbloggsjerkan!


Annika frågar i veckans bokbloggsjerka:

Hur många böcker har du precis i detta nu i din att-läsa-hög och vilken/vilka är du mest sugen på att läsa just nu?

Det här är en samvetsfråga, hur många hyllvärmare kvalar egentligen in till att hamna i en att-läsa-hög? Några förblir säkerligen just dammsamlare men en del av den kommande läsningen som jag tror kommer att bli av har jag samlat i en hög. Den toppas av min läsplatta i sitt fodral, i den finns just nu Bastarden från Istanbul och Brobyggarna. Inalles sådär 7 böcker på lut innan mässan alltså, 8 om jag ska räkna med Sånt jag berättar för Allah som är på väg till mig i ett brunt paket. Allra mest sugen är jag nog på just denna enda som jag inte har i min hand... Dyker in i Kjell Johansson och Åsa Anderberg Strollo i helgen så kanske brevbäraren är riktigt snäll mot mig på måndag. Då blir det Sånt jag berättar för Allah, den är jag riktigt sugen på.

8 kommentarer:

  1. Bastaden från Istanbul? vad är det för typ av bok? Jag är lite på jakt efter någon turkisk författare eftersom jag ska till Turkiet i höst och jag vill gärna läsa något från landet jag besöker.

    SvaraRadera
  2. Jag har precis bara börjat läsa men så långt är den lovande. Bokmania och böcker, böcker, böcker har skrivit fina texter om den.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Bastarden ska det förstås vara...

    SvaraRadera
  5. "Sånt jag berättar för Allah" är jag också väldigt sugen på att läsa! Den finns på inköpslistan, men det gör å andra sidan en hel del andra böcker också ... :)

    SvaraRadera
  6. Så mycket lättare mitt liv hade varit om jag bara hade haft 8 böcker i min att-läsa-hög. Jag vågar inte ens räkna mina men många är de. För många.

    SvaraRadera
  7. Nja, nu var det att läsa innan mässan som högen handlar om... Dit är det två veckor.

    SvaraRadera
  8. "Sånt jag berättar för Allah" är jag också sugen på!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!