måndag 26 september 2011

nej, Jan, nu ger jag upp

Nu har jag läst och läst om, Guillous brobyggare har funnits i flera veckor på min läsplatta och det blir inte särdeles intressant. Mig passar den inte alls och inte blev det bättre av att höra herrn själv sådär 10 gånger per dag i en hel mässa. Han har energi som få, Mr bokmässaren själv, malde på om det goda Tyskland och jag lägger ned. Har jag tur har jag en gästbloggare på gång som har lust att skriva om boken. Alla som väntar på tankar om Brobyggarna, håll ut!

Ut med Jan in med Herta!

7 kommentarer:

  1. Håller med. In med Herta! (Vilken ska du läsa?) /Therese

    SvaraRadera
  2. jag hade lite tur och kände att jag behövde något opretentiöst när jag läste Brobyggarna, annars kanske jag inte hade kommit igenom alla 600 sidor. Men det känns bra då jag inte läst något av honom förut =)

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Det tycker jag du gör rätt i då. Säger som Böckerx3. För mig gick läsningen ganska bra pga av att jag också kände för något mindre komplicerat.

    Har inte heller läst Arn och är från Skaraslätta. Är totalt ointresserad faktiskt. Känns lite som kaka på kaka för mig:)

    SvaraRadera
  4. Är också från kanten av slätta faktiskt. Kul med västgötar som bloggisar! Har min familj bla i vallebygden där filmerna delvis spelades in och tycker mycket om att vandra vid Varnhems kyrka. För mig var det absolut intressant historia. Då gick Guillous stil att se förbi för det intresserade mig tillräckligt...

    SvaraRadera
  5. Vad roligt! Jag tror till och med att vi är fler västgötar än så. Härligt! En stor del av min barndom har jag spenderat vid KinneKulle-trakten så det är svårt att inte älska historien och kulturarvet som den delen av Sverige har.
    Hm...så då gillade du alltså Arn-böckerna...kanske ska tas och funderas på då... :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!