söndag 18 september 2011

mycket har jag läst men inte tyskt...

Snart är det mässa och jag har surfat runt hos alla mina bloggisar för att följa deras förberedelser, så impad är jag av allas ambitiösa upplägg. Allra tacksammast är jag mot mimmimarie som läst mycket tyskt och skrivit spännande om det. Du har upplyst mig, tackar! Jag själv har läst en hel del författare som kommer till mässan och en del av deras framträdande kommer jag säkert att besöka på mässan.

Liten lista över några av mina bokmässeförfattare - skriver om deras senaste böcker och länkar till deras framträdanden:

Annika Thor
Birgitta Stribe
Calle Brunell
Håkan Nesser
Jenny Jägerfeldt
Jonathan Franzen
Kjell Johansson
Kristina Ohlsson
Lasse Berg
Linda Olsson
Lena Einhorn
Majgull Axelsson
Sara Ohlsson - på bokmässan tillsammans med Jenny Jägerfeldt
Åsa Anderberg Strollo

Jan Guillou och min ende tysk Uwe Timm  håller jag på med och kanske, kanske blir de utlästa innan mässan. Jobbar på det. Skulle jag få trist på mässan så kan jag alltid spela bingo. Ladda ned bingobrickan hos Enligt O.

2 kommentarer:

  1. Jag har inte heller läst något tyskt, men det finns helt klart många andra författare att lyssna till. Måste kolla programmet för fredag/lördag ordentligt. På söndag ska jag nog mest flyta runt och hänga i bloggrummet tänker jag.

    SvaraRadera
  2. Helt klart finns där många spännande människor att möta. Låter som en god idé att ha lite flytaomkringtid också.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!