onsdag 7 september 2011

har laddat ned - igen!

Det blir inte mycket till bokblogg om man bara skriver om böcker man tänker läsa ;-) men jag hörde Ulrika Knutsson recensera Jan Guillou idag i kulturradion och bestämde mig, dags att ladda ned från bibblan. Jag gillade hans böcker om Arn som utspelar sig i trakter kända, ska försöka se förbi kvinnosynen och storviltsjakten och njuta av en "romantiserad bild av 1900-talet" som han själv uttryckt det. Hoppas nu på en riktigt skön läshelg så att det inte blir så myckt snack och lite verkstad.

Metta har gillat!

5 kommentarer:

  1. Jag läser också och gillar stark. Inte direkt en psykoanalytisk djupdykning men historiskt riktigt bra och rolig på sina ställen :)

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot din recension Lingonhjärta! Och har som sagt redan läst Mettas. Ska bli kul att höra på bokmässan också.

    SvaraRadera
  3. Har också laddat hem den är det någon ide att börja?

    SvaraRadera
  4. @Andreas: Tror faktiskt att jag ska ge Guillou en chans denna gången.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!