måndag 5 september 2011

det där med bloggandet och statistik

Tänk vad glad jag är över att ha hittat till bloggandet, det är en prestationslös hobby som jag kan ägna precis så mycket uppmärksamhet som jag hinner i stunden. Extra roligt är det när jag upptäcker att många läser det jag skriver, kommenterar och kanske hittar till en bok som jag tipsat om. Men en sak förbryllar mig, hur funkar egentligen statistiken? Enligt blogger kan jag en vecka haft ca 1000 sidvisningar, på blogtoplist under samma vecka 104 unika besökare, topblogarea berättar om 180 unika. Allt jämfört under exakt samma tidsperiod. Att bloggers statistik inte mäter unika besökare, det förstår jag men hur kan blogtoplist och topblogarea ha så olika resultat? Ngn som vet? Det jag kan gissa från siffrorna är iallafall ett: det finns många trogna besökare där ute i cyberrymden! Kul att ni hittar hit!

4 kommentarer:

  1. Har också funderat på det där! Vem ska man tro på, tro på, tro på...

    SvaraRadera
  2. spelar egentligen mindre roll, jag blev bara konfunderad när jag såg siffrorna

    SvaraRadera
  3. Men det gøyeste er å se hvilke ord folk har søkt på for å havne på din blogg, folk søker på sårare, men fine ting (ihvertfall hos meg)!

    SvaraRadera
  4. Abslout söker de på de mest underliga ting, undrar hur de kan hitta hit egentligen...men alla är välkomna!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!