måndag 8 augusti 2011

ikväll blir det bokprat och bokbyte

Jag är så nyfiken på vad mina bokpratarkompisar tycker om kvällens huvudnummer De imperfekta.  Jag har själv några favoriter av de personer man möter i boken och det ska bli spännande att se vilka de andra fastnat för. Formen med ett antal ganska löst sammansatta novelliknande kapitel tycker jag mycket om, författarens röst förändras i de olika delarna och samtidigt tillför varje kapitel sin bit till ramberättelsen  om den engelskspråkiga tidningen i Rom.

Klockan sex smäller det för bokpratargänget i Göteborg, morotskaka och kaffe utlovas. För alla andra som vill samtala om boken på nätet så är ni välkomna till enbokcirkelföralla som har bloggprat under hela augusti.

Nu är det dags för mig att samla ihop en liten hög med bokbytarböcker, hoppas på att ha några nya oväntade böcker i min hylla när kvällen är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!