måndag 16 maj 2011

vad bidde det då då?

...det bidde en blogg.

Idag är det precis ett år sedan det allra första inlägget skrevs här på bloggen, mitt i äppelblommens tid:

Mina tankar susar förbi eller lägger sig i loopar och kommer igen och igen. I den här bloggen hoppas jag kunna skriva om mina intressen och mitt liv på ett sätt som gör att tankarna finns kvar. Om jag får några läsare är det kul men bloggen är först och främst min egen lilla dagbok... Något att titta tillbaka i och minnas och påminnas om livet som gått när man har känslan av att dagarna bara går.

Bloggen har levt sitt eget liv och det  känns bra. Jag har skrivit om allt mellan himmel och jord men allra mest om böcker och läsning. Inte trodde jag då, för ett år sedan, att jag skulle skriva 434 inlägg med etiketten böcker under ett års tid. Läsning och tankar kring den har blivit huvudinnehållet här i min lilla hörna men jag kommer att vara envis. Inget nischande här inte, jag kommer att fortsätta att skriva om ditt och datt, smått och stort allt emedan dagarna går....

13 kommentarer:

  1. Det låter bra för jag läser gärna om ditten och datten "hemma" hos dig :-)

    SvaraRadera
  2. Ett år går snabbt! Skriv i många år till!!!

    SvaraRadera
  3. Tack för grattis! Jag kommer nog att fortsätta skriva länge, jag gillar't!

    SvaraRadera
  4. Grattis och tack för trevlig och lärorik läsning. Jag ser gärna att du fortsätter att skriva om högt och lågt. Att du gillar't framgår tydligt. Bra!

    SvaraRadera
  5. Ett stort grattis! Och tack för en fin blogg!

    SvaraRadera
  6. Gratti, grattis!!
    lite i efterskott, tyvarr dock!

    SvaraRadera
  7. Ja, tänk vad "dagarna går"! Stort grattis. bloggen :)

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att de bästa bloggarna är de som blandar tankar och jag tycker att du har många intressanta tankar!

    SvaraRadera
  9. Tack för snälla hyllningar! Bloggen går nu in på sitt andra år - det ska bli spännande att se den växa upp...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!