måndag 21 februari 2011

tematrio bloggande/läsande

Lyrans Noblesser undrar idag om jag kan berätta tre saker om mitt läsande/bloggande. Så klart att jag hänger på:

1. Mitt bloggande har definitivt påverkat vad jag läser, genom att läsa andras bloggar så får jag tips om böcker på ett annat sätt än tidigare. Jag läser fortfarande det som finns på snurran i mitt lokala bibliotek, det jag får lust på i pocketshop och det som tidningar och media tipsar mig om men...jag väljer nog mer noggrant numer tack vare bokbloggandet.
2. Bloggandet har också en mycket personlig dagbok, jag skriver för att minnas och att påminna mig själv. Bloggen har gjort att jag funnit lusten till skrivandet, jag skriver för att det är roligt och för min egen skull. Ego alltså!
3. Det som började som en egogrej blev en social aktivitet, det har varit, och är, så trevligt att få vara del av en ganska kravlös gemenskap. Besöka andra bloggare, skriva en kommentar här och där och få lite kommentarer tillbaka är trevligt. Tack alla snälla besökare på bloggen som lämnar ett litet spår här i min lilla värld...

3 kommentarer:

  1. ... och vilken trevlig social aktivitet är det inte att blogga och besöka andra bloggar. Me like.

    SvaraRadera
  2. visst är det roligt att läsa vad andra läser

    SvaraRadera
  3. Sätter "check" på alla dina tre punkter! Det finns så fantastiskt mycket boktips och inspiration i bloggvärlden.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!