lördag 12 februari 2011

tack Helge!

Snöstorm ute och jag snöade plötsligen in på ugglor här på bloggen. Läser mig till att de kan vara symboler för skräck, ond bråd död, vishet och bildning och SvD har en spännade artikel om oförglömliga ugglor i kulturen. För mig finns där två ugglor som sitter lite extra hårt fast i minnet: Hej uggla tjena mors, så börjar signaturmelodin till Fablernas värld och den färgglada presentatören som förnumstigt kommenterade de andra djurens bravader och så Helge förstås. Som klistrad satt jag framför från A till Ö och vilken vokabulär jag fick på köpet. Min syster gillade Hedvigs cykel allra mest men jag, jag gillade orden. Tack Hedvig och Tack Helge!

2 kommentarer:

  1. Javisst uggland Helge var min favvis oxo och så han i fablernas värld. Ljuva barndomsminnen.

    SvaraRadera
  2. Verkligen, härliga minnen. Undra just om Fablernas värld sändes halv fem? Tror det.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!