söndag 6 februari 2011

några rec ex varav en tyskspråkig italienska

Träffade söta Karin idag och pratade bokbloggande en stund och livet i allmänhet en annan stund. Hon är del av ett gäng bokbloggare som skall träffas för att planera aktiviteter kring den kommande bokmässan och de är också extra aktiva på bokmässans community. Nu är ju inte jag en av den innersta kretsen men får vara med på ett litet pyttehörn ändå. Det ska bli kul att se vart det landar - tyskspråkig litteratur är ju inte precis min specialitet så det finns utrymme för utveckling. Några rec ex till enbokcirkelföralla fick jag också i min bokpåse varav en tyskspråkig så nu finns det väl inga ursäkter - ska börja läsa mer tyskt. Nu. Börjar med Ingen Fara av Selma Mahlknecht. Nu.

2 kommentarer:

  1. Grattis till böckerna! "Ingen fara" är bra. Jag läste den före jul, innan jag drog igång med bloggen.

    SvaraRadera
  2. Det skulle vara kul att läsa dina tankar - lite gammal läsning i den nya bloggen?

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!