tisdag 8 februari 2011

jag läser - alltså finns jag!

"Goda böcker är sanna vänner"
Francis Bacon
är bara ett av alla de tänkvärda citat som finns i Brombergs lilla läsdagbok. Med sin underbara våriga färg blir den en perfekt kompanjon till läsandet under 2011. Boken är uppdelad i olika rubriker som: Böcker jag läst, Böcker jag vill läsa och Böcker jag tänker läsa igen. De två sista kategorierna tilltalar mig riktigt mycket: Böcker jag önskar att jag hade skrivit själv och Mina favoritcitat. Just citat har jag länge tänkt mig att spara men...det blir ju aldrig av. Nu kan jag inte skylla på att jag inte vet var jag ska skriva. Tack Karin (och Brombergs) för presenten. Dags att börja anteckna i min fina bok!

2 kommentarer:

  1. Låter som en fin och bra liten bok!

    Jag har inte prövat att åka tyst vagn Men jag kan tänka mig att det är skönt!

    SvaraRadera
  2. Vacker färg också! Jag gillar starka blå färger!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!