måndag 9 augusti 2010

einsteins fru

J och A kallades på skämt Einstein och Einsteins fru i gymnasieklassen. När jag så såg seriealbumet Einsteins fru tecknad och skriven av Liv Strömquist så var jag tvungen att köpa den i födelsedagspresent. En häftig läsning som lockade till många fniss och några skratt och jag mötte en folkbildande feminist som använder humor som pekpinne för att röra om i de traditionella värderingarna och strukturerna. Jag är en ovan serialbumsläsare men mer Liv Strömqvist ska jag definitivt läsa. Hon har ett budskap som värmer och jag gillar särskilt det vetenskapliga anslaget med asterixer som anger källorna. Så'nt fnissar jag åt...Tjejer låt inte nån självutnämnd Einstein ta åt sig äran! Som Grynet hade sagt: Ta ingen skit!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!