torsdag 8 juli 2010

shrek - allas skräck!

I en bokcirkel för allas härliga blogg var frågan för dagen vilka barnböcker som är eller har varit favoriter. http://bokcirkelforalla.wordpress.com/2010/07/07/korv-med-brollop-vilka-barnbocker-ar-dina-barns-favoriter/ Jag svarade genast 2 böcker om pannkakor som verkligen gått hem i många år men så kom jag plötsligt att tänka på favoriternas favorit. Shrek - allas skräck! Just nu är den utlånad så citat kan jag inte bjuda men språket i den både förtjusar och berusar mig... och bilderna är underbara! Böcker som håller för att läsa högt många, många gånger och bilder som är egna i sitt uttryck skriver William Stieg. Andra titlar att rekommendera är Doktor Dentista och Sigge surar men inget går, i min mening, upp mot Shrek! Hoppa över filmen (där Shrek tydligen lider av medelålderskris, det har jag nog av ändå...) och läs och fnissa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!